Laddar sidan...
  • Okategoriserade

    Tankar inför kommande deffen

    Nu är det cirka 3,5 vecka kvar tills jag tänkt gå på min deff som kommer att vara i 6-8 veckor. Vad jag ska deffa inför kommer ni att få reda på inom sin tid men sedan blir det en kortare period då jag kommer att fokusera på att bygga igen. Den perioden kommer att vara cirka 6 veckor och sedan är det dags för sommardeffen då vi redan är inne i mitten av maj. Målet är att skala av eventuellt fett jag lagt på mig under minibulken och pressa ner procenten ordentligt till mitten av juli. Det är bara 4-6 veckor så det krävs att jag inte lagt på mig för mycket fett april-maj.

    Vad kommer då mina deffperioder att bestå av? Jag är förespråkare av LCHF och mår hur bra som helst när jag utesluter kolhydraterna men den här gången blir det en klassisk byggardeff som man brukar kalla det. Kosten kommer till största delen att bestå av kött, fisk, ägg, fågel tillsammans med ris, bulgur eller potatis. Till det kommer jag att äta fettsnåla såser, mycket broccoli, grönsaker och hålla ett högt intag av kompletterande kosttillskott som proteinpulver, vitaminer och förbränningspiller. Med andra ord kommer kan att äta hyfsat lågt med kolhydrater (av bra sort), mycket protein och väldigt fettsnålt. En dag i veckan kommer jag att ha en ätardag. Det är till för att höja kolhydratsintaget en aning och boosta glykogenlagrena och inte för att kunna svulla i en massa onyttigheter. Jag kommer enbart att dricka kolsyrat vatten och vanligt vatten under den här perioden och till min hjälp för att minska sötsuget kommer jag att tugga tuggummi och läkerol.

    Kaloriintaget har jag inte bestämt än utan det kommer jag att modifiera allt eftersom. Idag ligger jag på mellan 3000-5000 kcal om dagen så ner till 2500 kcal skulle nog bli en bra utgångspunkt. Kan tänka mig att jag kommer att släppa rejält med vätska när jag väl sätter igång så jag uppskattar en viktminskning på cirka 6-10 kilo de första 4-6 veckorna.

    Eftersom jag enbart fokuserat på styrketräning under hösten och vintern ska det bli riktigt kul att komma igång med cardion igen. Det blir mycket promenader, crosstrainer, löpband och annat som hjälper mig att förbruka kalorier. Innan mina cardiopass kommer jag att inta aminosyror för att minska risken att använda musklerna som bränsle. Löpningen väntar jag med till snön har försvunnit och jag börjar känna mig lättare. Min kropp är inte van vid att väga 102 kilo nämligen.

    Det är mina tankar så här ett par veckor innan men jag ska sätta mig och gå igenom allt när det väl är dags. Som jag längtar! Att bara kunna dra upp tröjan och klämma till ett riktigt snyggt sexpack igen. Hårdheten och konturerna gör sån skillnad. Jag ser mer vältränad ut på bilder där jag är deffad och väger 20 kilo mindre än idag bara för att man ser fler muskelkonturer. (Det är därför många tycker brad pitt och andra på tv är sååå vältränade trots att de är relativt små i jämförelse med många av grabbarna på det lokala gymmet).

  • Liknande inlägg

    8 Comments

  • Reply Jenny 22 januari, 2013 at 08:15

    Skulle tycka det var intressant med förklaring till varför man bulkar och deffar? Vad ger det kroppen?

  • Reply Lollo 22 januari, 2013 at 10:18

    Vad har hänt med din flickvän? Du verkar umgås väl mycket med massa andra tjejer för tillfället!? Är hon ute ur bilden?

  • Reply emelie. 22 januari, 2013 at 12:08

    Det är just pga såna här mål som jag tror att du kommer bli en perfekt PT till mig när vi drar igång på måndag :-) Att du inte heller är helt nöjd och har många mål att sätta innan du är klar och därför vet vilken situation jag sitter i. Är sjukt taggad!!

  • Reply John 22 januari, 2013 at 19:08

    Mycket bra skrivet, kommer bli kanon!

  • Reply Yasmine 23 januari, 2013 at 09:01

    Hej,

    Grymt inspirerande =)

    Vad bir det för frukost under deffen?

  • Reply Sara 23 januari, 2013 at 16:16

    Riktigt tråkigt att läsa att du inte kommer köra din deff med lchf!
    Är själv på g att börja med en lchf deff men om inte ens en ”lchf -pt” kör deff på det, betyder det att det inte riktigt fungerar att få bort fluffet som ska bort inför sommaren?!

  • Reply Mia 23 januari, 2013 at 16:22

    Har inte riktigt hängt med, varför har du lagt av med lchf nu och ätit/tränat upp dig så enormt? Och varför nu då deffa igen? Snälla förklara!

  • Reply Marianne Danielsson 24 januari, 2013 at 12:09

    Halloj!
    Absolut, rent utseendemässigt så tycker jag en deffad kropp är snyggare att se på.
    Men en sak blir jag inte klok på , de går alltså inte att äta enligt LCHF om man tränar som du gjort under hösten? Är de verkligen bra för kroppen att äta så mycket fett trots den hårda träning du utsätter din kropp för, jag tänker på värden o så.
    Lycka till i fortsättningen, hälsningar Marianne

  • Leave a Reply