Laddar sidan...
  • LCHF

    LCHF matschema 4 dagar

    Snappade upp ett fyradagars LCHF matschema på ett forum. Lika bra att lägga ut i bloggen.

    Frukost: omelett på 2 ägg med någon dl riven mozarellaost, lite paprika eller tomat och champinjoner

    Lunch: 150-250 g kött/kyckling/fisk med en klick creme fraiche/kryddsmör/sås och lite kokt broccoli/blomkål/haricote vertes

    Middag: Tapastallrik med fetaost, halloumi, oliver, salami, lufttorkad skinka…

     

    Frukost: 2 kokta ägg mosade med ca 20g bregott

    Lunch: Turkisk yoghurt med bär

    Middag: En stekt korv med hög kötthalt och få tillsatser samt gräddstuvad spenat

     

    Frukost: 2 stekta ägg och ca 1/2 pkt stekt bacon

    Lunch: en skål turkisk yoghurt med lite frysta blåbär och hallon, ev lite pumpafrön eller solrosfrön

    Middag: LCHF-pannkakor med vispgrädde

     

    Frukost: omelett på 2 ägg med någon dl riven mozarellaost, lite paprika eller tomat och champinjoner

    Lunch: ägg och bacon eller omelett med bacon och grädda i med svartpeppear

    Middag: Stekt lax och gräddsås.

  • Liknande inlägg

    4 Comments

  • Reply Sandra 13 mars, 2013 at 21:19

    Hej, jag undrar om du kan några bra hemsidor där man kan beställa proteinpulver på?
    Du beställer ju från fittnesguru men hur vet du att de är pålitliga?
    Är tacksam för svar Mvh Sandra

  • Reply fanny 13 mars, 2013 at 21:44

    Hej!

    Hur får man energi inför träning och efter träning ifall man äter LCHF? Har så extremt svårt att hålla mig ifrån godis när jag äter kolhydrater. LCHF är sjukt bra för jag har tappat mitt sötsug totalt! Men har noll energi under träningspassen:(

    Tacksam för svar!!! /Fanny

  • Reply Marie 14 mars, 2013 at 12:14

    Tycker att det låter som väldigt lite mat och endast 3 mål om dagen ?

    • Reply Elin 14 mars, 2013 at 21:48

      Tro mig, man blir mätt på det. Sedan finns det ju många som äter mellanmål också när de äter LCHF.

    Leave a Reply