Laddar
  • Dietkoll med Lailani

    Dietkoll med Lailani: Danska rikshospitalets diet

    819538

    Danska Rikshospitalets Diet ska följas i 13 dagar varken mer eller mindre. Om man följer den korrekt bör man tappa väldigt många kilon beroende på sin ursprungsvikt.

    Du bör ej konditionsträna under dietperioden. Styrketräna är dock bra säger vissa men kolla upp!

    Du bör även dricka minst 2 liter vatten om dagen. Denna bantningskur kan man påbörja vilken veckodag som helst, men det rekommenderas att man börjar en söndag.

    Danska Rikshospitalets bantningskur måste vara i 13 dagar och är därför hård men effektiv. Blir du hungrig dricker du vatten. Denna snabba bantningskur måste följas till punkt och pricka och är därför ganska krävande.

    DAG 1

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit

    Lunch: 2 hårdkokta ägg, spenat kokt i vatten, 1 tomat

    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron

    DAG 2

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit

    Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell

    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron

    DAG 3

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg

    Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad

    Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

    DAG 4

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg

    Lunch: 1 liter juice, 3 dl naturell yoghurt

    Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten keso naturell (250 g)

    DAG 5

    Frukost: 1 riven morot med citron

    Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör

    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli

    DAG 6

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg

    Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot

    Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron

    DAG 7

    Frukost: 1 kopp te utan socker

    Lunch: Ingenting

    Middag: 1 grillad lammkotlett, färsk frukt

    DAG 8

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg

    Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad

    Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

    DAG 9

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit

    Lunch: 10 skivor skinka, 3 dl yoghurt naturell

    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med olja och citron, 1 frukt

    DAG 10

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg

    Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 skiva skinka, sallad

    Middag: Kokt broccoli, 1 tomat, 1 frukt

    DAG 11

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg

    Lunch: 1 liter juice, 3 dl yoghurt naturell

    Middag: 1 hårdkokt ägg, 1 riven morot, 1 liten burk keso naturell (250 g)

    DAG 12

    Frukost: 1 riven morot med citron

    Lunch: 1 stor bit kokt torsk med citron, 1 liten klick smör

    Middag: 1 stor biff (250 g), sallad med broccoli

    DAG 13

    Frukost: 1 kopp svart kaffe, 1 sockerbit, 1 skiva rostat bröd utan smör eller pålägg

    Lunch: 2 hårdkokta ägg, 1 riven morot

    Middag: ½ kyckling, sallad med olja och citron
    Experter om denna diet:

    – Det här är en onaturlig diet. Vem vill ha rårivna morötter med citron till frukost? Sannolikt får du bara ett stort hungersug. Ät riktig mat i stället

    – Ännu en diet att spola för dig som har bestämt dig för att gå ner i vikt och behålla viktminskningen.

    – Klart man går ner, det gör man alltid när man äter mindre än man förbrukar. Men det finns smartare sätt.

    Har någon av er läsare provat dieten? Ge feedback i kommentarsfältet.

  • Liknande inlägg

    2 Comments

  • Reply Lovisa 26 januari, 2014 at 07:53

    Provade den här dieten för kanske 15 år sen. Gick ner ca 5 kg, som jag förstås gick upp igen när dieten var över. Dessutom fick jag världens magkatarr.

  • Reply Maria 27 januari, 2014 at 23:08

    Jag provade denna diet som tonåring och minns att jag gick UPP ett par kilo i vikt. Alla andra gick ner i vikt och fattade inte varför jag gick upp. Glömmer det faktiskt aldrig! Vilka grejor man gör! :-)

  • Leave a Reply