Laddar sidan...
  • Okategoriserade

    Riktigt bra axelpass idag

    924b9d567ed411e39e8b1240b816546d_8

    Efter ett par timmars jobb och ingen fast föda under dagen började jag känna mig slö i huvudet när det var dags för min egen träning. Det är vid sådana tillfällen jag är glad att jag alltid har med mig Verve i väskan. Jag hade nämligen glömt stoppa ner Bod-e burn så det fick bli en Verve. En kort stund efter att jag börjat dricka den var jag taggad till tusen och då var det bara att gå all in med axelträningen. Det blev ett riktigt bra pass med fokus på framsidan och utsidan. En halvtimme innan passet drack jag en proteindrink och direkt efteråt blev det en halv påse bilar och en proteindrink till. För första gången i år kände jag att magen äntligen var mer platt än bullig haha. Max en vecka till sedan är kulmagen ett minne blott. Jag är så taggad att nå rätt fettprocent igen så ni anar inte.

    Antal pass: 15 av 365 (-1)

  • Liknande inlägg

    1 Comment

  • Reply Lovisa 17 januari, 2014 at 08:32

    Hej Philip!
    Och först, tackför en inspirerande blogg! Har följt dig i flera år nu! Kom att fundera på en grej härom dagen och tänkte att om det är nån som vet och har koll på läget så är det du! Jo, jag har alltid varit en ensamvarg när det gäller min träning. Jag styrketränar ensam på gymmet eller springer en runda ensam (och trivs grymt med det, det här är mina stunder av fokus och energiladdning). Men, hörom dagen hängde jag med min kompis till hennes gym och vi körde ett pass som hon brukar köra, som hon fått av en PT. Det var bara det att hon tyckte jag var värsta snigeln!! Vi gjorde styrkeövningar tex squts med kettlebells och övningar med trx-band, och medans hon gjorde två reps så hann jag en! Hon sa att man skulle göra det fortare för att öka förbränningen (vilket jag skiter i, jag vill bli stark!!). Jag gillar att ha kontroll genom hela rörelsen, känna att det är rätt muskel/muskelgrupp som arbetar, att jag inte belastar fel, att jag håller en stabil core och framförallt så älskar jag att känna känslan när det riktigt ”river och bultar” i en arbetande muskel. Men går jag till överdrift? Vad är bäst egentligen? Ska man hålla högt tempo eller? Eller är det olika beroende på vilket resultat man är ute efter? Vad säger du?!

  • Leave a Reply