Laddar
  • Kost

    Hur äter jag under en dag?

    10724219_1590148604548077_920135723_ne

    Grymt linne från stronger.se

    Idag blev det lår, rumpa, utsida axlar, chins, sittande vadpress och shrugs.

    Det kanske är nya läsare i bloggen nu så jag kan skriva vad jag stoppar i mig under en dag. Observera att det är vad som funkar för mig och inget jag rekommenderar er att följa rakt av. Upplägget ger mig en stadig fettviktnedgång och har samtidigt ökat muskulatur tack vare träning varje dag tills kroppen säger till och jag tar en eller flera dagars total vila. Jag anser att allt det här med att vila hit och vila dit är överdrivet. Lyssnar man på kroppen, varierar träningen och tillför rätt näringsämnen och sover ordentligt så kan man pressa kroppen betydligt mer än att köra en eller två muskelgrupper per dag (vilket resulterar i sex dagars vila). Jag ökade till exempel som mest i biceps när jag körde fem dagar i veckan. När muskeln sa åt mig att tagga ner och vila gjorde jag det tills den var redo att arbeta och växa igen. Jag tror jag gick från 42 cm till 47 cm i omfång den perioden efter att ha stått still väldigt länge då jag inte körde mer än en två gånger per vecka.

    Nu till maten. Här är en typisk dag. (188 cm, 103,1 kg kroppsvikt för tillfället)

    Vaknar: Bod-e Burn + Omega 3
    En timme efteråt: Aminosyror + L-glutamin + One Testo (Fitnessguru)
    Två timmar efteråt: Bod-e Shake eller en Proteinbar
    Två timmar efteråt: Proteindrink
    Före träning: Bod-e Burn + PWO utan koffein + L-glutamin + Kreatin
    Efter träning: 40 g vassle isolat + 50-100 g snabba kolhydrater (oftast Ahlgrens bilar eller Vitargo)
    En timme efteråt: Lagad måltid. Oftast Sushi / Ris&Kyckling / Thaimat / Lax&Potatis
    En timme efteråt: Om Hannah bakat smakar jag på det annars en näve nötter
    Två timmar efteråt: Tonfisk (i vatten)
    Två timme efteråt: Aminosyror + L-Glutamin
    Innan jag lägger mig: Bod-e Rest + One Testo + 3 CLA kapslar + B6

    Totalt cirka 200-250 g protein vilket ger lite mer än 2 g per kilo kroppsvikt. Jag försöker hålla fettintaget lågt och jag trivs med lågt kolhydratsintag men är noga med att fylla på med högt GI efter träningspassen.

    Läs mer om Bod-e Burn / Rest / Shake HÄR. Maila mig om ni vill veta hur ni beställer dem, vilken eller vilka som passar er och hur ni ska dricka dem under dagen.

  • Liknande inlägg

    No Comments

    Leave a Reply