Livet ska inte vara en dans på rosor

Jag har gått upp, jag har stått still och jag har gått ner i vikt genom åren. Mat i all ära men jag måste säga att den bästa kicken får man av att gå ner i vikt (läs bränna fett). Visst kan det vara ett helvete ibland men belöningen man får är så värt det. Man blir lättare, smidigare, uthålligare och mycket mer.

Det är väl kontrasten mellan att äta lite, inte äta vad man vill och den sköna känslan efteråt som gör upplevelsen så stark. Jag har som ni vet nyligen gått upp 10 kilo under en kort period och fick tillåtelse av mig själv att stoppa i mig vad jag ville men det skapade inte den där känslan som när man kämpar mot våra naturliga instinkter att äta mycket mat och gärna kolhydratsrik sådan. Jag är väl för mycket tävlingsmänniska för att kunna ha det så bra att kunna stoppa i mig precis vad jag vill. Det är för lite utmaning i det. Tänk på att utan lidande/motgångar/nederlag/svårigheter har vi svårt att uppskatta det goda i livet. Tänk om man bara behövde ta ett piller för att gå ner i vikt. Då hade alla gjort det och jag slår vad om att folk skulle börja gilla runda former igen till slut.

Jag är så sugen på att börja dieta redan idag så jag ska ta mig en funderare till ikväll och se om jag inte ska ta och sätta igång direkt istället för att vänta två veckor till.

8 kommentarer

Hoppa till kommentarformuläret

  1. Men folk gillar ju runda former Philip. Långt ifrån alla föredrar gympumpade kroppar med så liten fettprocent som möjligt. Jag vet inte en enda människa som tycker att bröstmuskler är sexigare än bröst i sig på en kvinna, för att ta ett exempel. Ytterst få gillar fetma men en normalviktig människa som inte spenderar alla sina kvällar på gymmet tackar väl ingen sund person nej till. Det vore ju fasansfullt om alla bara trånade efter gymtomtar. :)

    • Robert Emanuelsson28 januari, 2013 kl. 18:39
    • Svara

    Den vänstra är väl inte dagsformen va? :)

    1. Haha nej det är en gammal bild :)

    • sra28 januari, 2013 kl. 19:41
    • Svara

    Är det inte bättre att hålla en förhållandevis ”normal vikt” istället för att deffa ner och bulka upp hela tiden?

    1. Jo det är säkert ”bättre” för de flesta men det beror helt på vad syftet är. För mig är det all in som gäller. Antingen upp maximalt i muskelvikt (vilket kan medföra en högre fettprocent) eller ner med fettprocenten. Det finns de som går av och på år ut och år in utan några problem och sedan finns det de som trivs bäst med sin aktuella vikt.

  2. Hej! Jag driver en tränings och motivationsblogg och just nu är jag med i en tävling som GYMgrossisten håller i. Just nu ligger jag på placering 25 i tävlingen och för att få vara med och ha chansen att bli vinnare så måste jag hamna på minst placering 20. Tävlingen avslutas den 6 februari och jag behöver verkligen alla röster jag kan få.

    Vill du rösta på mig så kan du gå in här: http://runtheworld.webblogg.se/2013/january/nytt-ar-nya-mojligheter.html#comment och sedan klicka på GYMgrossistens logga längst ner i inlägget. Tack på förhand, kram!♥

    • M. Gellberg28 januari, 2013 kl. 21:21
    • Svara

    Hej Philip!:)

    Grym blogg. Läser den varje dag och ger mig grym inspiration.. När jag gått ner några kg (har ca 15-20 kg kvar) ska jag börja forma min kropp precis som jag vill ha den med definerad muskelmassa.

    Är på god väg mot min drömkropp, och har allting på rullande band med mat, sömn osv, dock har jag ett par frågor jag hade behövt få svar på.

    1. Lönar det sig att äta aminosyror vid viktnedgång? Ger det någon effekt?
    2. Har läst att det är bra med en ätardag nån gång var 10-14 dag för att få igång förbränningen, vilket jag själv märkte denna veckan då jag åt en pizza och plötsligt försvann något extra kg. Dock undrar jag; när ska man ha ätardagen? Dagen då man vilar eller dagen man kört igenom hela kroppen extra hårt för att få maximal effekt? Eller spelar det ingen roll?
    3. Jag tränar varje dag i veckan, ofta kombinerar jag både styrka+kondition så det blir minst 60 min varje dag. Och varje morgon efter dagarna jag tränat vaknar jag upp pigg och fräsch i kroppen, ibland träningsverk men jag känner mig alltid pigg och allert. Men dagen efter jag haft min vilodag vaknar jag upp som en seg råtta och känner mig helt mörbultad och är på dåligt humör pga detta, och den natten efter vilodagen så kan jag sova hur många timmar som helst! VARFÖR? Det får mig att vilja undvika vilodagar då det känns ovärt att vakna upp och ha en shitty day efter en vilodag som enligt känslan inte gynnar mig.
    4. Hur påverkar rökning min träning?

    Väldigt tacksam för svar och jag hoppas kunna besöka Stockholm nån gång framöver och samtidigt boka in ett PT-pass med dig, hade varit fett kul!!!:)

    Ha de bra!
    Kram Matilda, 19 år från Kristianstad

    • jimmi28 januari, 2013 kl. 22:59
    • Svara

    Väntar på din signal, sen kör vi ! Ouuuuuuff!

Lämna ett svar till jimmi Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.