Pass 23 – äntligen!!

Idag vad det dags för första passet efter att jag varit sjuk. Det var inget bra pass om man jämför det med andra men det var alldeles lagom med tanke på att jag behöver ytterligare någon dag innan jag kan böra ta i ordentligt igen. Det blev blandade övningar för hela kroppen på relativt låg belastning. Det är så skööönt att vara tillbaka igen. Det var nämligen förra tisdagen som jag tränade sist och vilken ångest jag haft haha. En vecka är inga problem, det är snarare bra när man kört hårt en längre period men det känns inte bra i huvudet för det. Nu är det nya tag som gäller iallafall och pass nummer 23 är avklarat.

Efter träningen blev den en proteinbar med 50 g. protein från Träningsspecialisten på sveavägen.

4 kommentarer

Hoppa till kommentarformuläret

    • M. Gellberg28 januari, 2013 kl. 23:28
    • Svara

    Hej Philip!:)

    Grym blogg. Läser den varje dag och ger mig grym inspiration.. När jag gått ner några kg (har ca 15-20 kg kvar) ska jag börja forma min kropp precis som jag vill ha den med definerad muskelmassa.

    Är på god väg mot min drömkropp, och har allting på rullande band med mat, sömn osv, dock har jag ett par frågor jag hade behövt få svar på.

    1. Lönar det sig att äta aminosyror vid viktnedgång? Ger det någon effekt?
    2. Har läst att det är bra med en ätardag nån gång var 10-14 dag för att få igång förbränningen, vilket jag själv märkte denna veckan då jag åt en pizza och plötsligt försvann något extra kg. Dock undrar jag; när ska man ha ätardagen? Dagen då man vilar eller dagen man kört igenom hela kroppen extra hårt för att få maximal effekt? Eller spelar det ingen roll?
    3. Jag tränar varje dag i veckan, ofta kombinerar jag både styrka+kondition så det blir minst 60 min varje dag. Och varje morgon efter dagarna jag tränat vaknar jag upp pigg och fräsch i kroppen, ibland träningsverk men jag känner mig alltid pigg och allert. Men dagen efter jag haft min vilodag vaknar jag upp som en seg råtta och känner mig helt mörbultad och är på dåligt humör pga detta, och den natten efter vilodagen så kan jag sova hur många timmar som helst! VARFÖR? Det får mig att vilja undvika vilodagar då det känns ovärt att vakna upp och ha en shitty day efter en vilodag som enligt känslan inte gynnar mig.
    4. Hur påverkar rökning min träning?

    Väldigt tacksam för svar och jag hoppas kunna besöka Stockholm nån gång framöver och samtidigt boka in ett PT-pass med dig, hade varit fett kul!!!:)

    Ha de bra!
    Kram Matilda, 19 år från Kristianstad

    • Virablåtira29 januari, 2013 kl. 21:20
    • Svara

    Hej!
    En fråga. Har ätit lchf kost i några veckor ju. Jag mår bra och folk omkring mig har sagt att de ser att jag g gått ner i vikt. jag har gått ner ca 5 kg men står nu still. Jag tränar ca 1-2 ggr per vecka och kör bara bodypump och andra sats pass. Alltså ingen tuff styrketräning. Varför går jag inte ner på vågen? Jag har testat periodisk fasta och försökt dra ner på portionerna men inget verkar funka. Hur kommer det sig att jag upplevs som smalare och känner mig smalare men vågjäveln står still:(

    Tack för en superbra blogg!!

    Ps: du är grymt snygg när du är lite tyngre :)

    • Jonas30 januari, 2013 kl. 11:48
    • Svara

    Oj, du ser så mjuk och överviktig ut.
    för mycket mat och för lite träning…

    Vasaloppet sub 4:40

  1. Det är väldigt roligt att följa din blogg och din ”kroppsresa”. Du hjälper och insprirerar både tjejer och killar och oberoende vilket diet/livsstil man går på :)
    AS BRA!!!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.