Bra träningsdag idag

 

Dagens träning: Axlar – framsida, utsida, baksida och nacke.

1 h före passet: 40 g protein
30 min före passet: PWO + L-Glutamin + aminosyror
Direkt efter passet: Snabba kolhydrater i form av Ahlgrens bilar + 30 g protein

Gym: Nordic Wellness tegnergatan
Antal pass i år: 170 st

Senare på kvällen var jag över hos Hannah och lät hundarna leka. Hon bjöd på underbart god kyckling med pasta, fetaost och grönsaker. Till det serverade hon även en ranchsås och salladskrydda.

Två kompisar som är trötta efter ett par timmars bus.

4 kommentarer

Hoppa till kommentarformuläret

    • Domino18 juni, 2013 kl. 08:59
    • Svara

    Hej,

    Försämras inte upptaget av aminosyror när du tar protein så tätt in på? Magen kan väl inte ses som ”tom” om man tar en proteindrink 30 min innan amino?

    Tack på förhand!

    Mvh

    1. Effekten man är ute efter försämras tyvärr. Det är mer en tillfällighet att min proteindrink hamnar så nära inpå. Bäst är att ta amino på tom mage precis som du säger.

    • Patricia19 juni, 2013 kl. 00:16
    • Svara

    Hej!

    Så det är alltså okej att äta en viss del godis efter ett träningspass, är det för att det skall ske en snabb återhämtning eller vad är egentligen funktionen av att använda godis? ersätter det tex. aminosyror?

    1. Precis. Det är för att fylla på muskelglykogenet efter ett hårt pass (snabba kolhydrater) Aminosyror (protein) är byggstenar och är inte samma sak. Båda delarna behövs i samband med träning.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.