Följ min klient Hannas viktresa

Hanna är en tjej som började träna hos mig härom dagen. Vid vårt första möte då vi gick igenom mål, gjorde mätningar och styrketester frågade jag henne på skoj om hon vill att jag publicerat hennes siffror i bloggen. När jag skojat om det tidigare är det ingen som velat så gissa om jag blev förvånad när hon sa att det är helt okej. Hur kul som helst! Jag kommer inte gå in jättemycket i detalj hur hennes upplägg ser ut just nu mer än att hon kommer att träna med mig två gånger i veckan och sedan träna på egen hand vid sidan om. Kosten kommer att vara en variant av den så kallade lailani-dieten som ni kan läsa mer om här. Givetvis har jag anpassat den efter hennes förutsättningar. Målet är att gå ner 15 kilo och öka muskelmassan.

Jag kommer att hålla er uppdaterade hur det går för henne med jämna mellanrum under hösten så glöm inte bokmärka bloggen om ni inte redan gjort det.

Eftersom Hanna vill vara någorlunda anonym kommer jag inte att skriva varken efternamn eller kontaktuppgifter här men ni får gärna ställa era frågor eller peppa henne i kommentarsfältet nedan.

Här är resultaten efter första mötet:

Axlar: 108 cm
Rygg: 95 cm
Bröst: 105 cm
Midja: 97 cm
Buk: 105,5 cm
Rumpa: 110 cm
Lår: 65,5 cm
Vader: 43,5 cm
Överarm: 29 cm
Biceps: 31,5 cm

Ni hittar mätguiden här.

Längd: 170 cm
Ålder; 20 år

Vikt: 87,7 kg
Fett: 42,9%
Muskler: 25,5%
BMI: 30,3

Styrketester:

Jägarvila: 1:02
Armhävningar: 0 st
Chins: 0 st
Dips: 0 st
Plankan: 1:15
Rodd 500 m: 2:12
Militärpress 10 kg, 45 reps: 2:20

23

1

5 kommentarer

2 pingar

Hoppa till kommentarformuläret

    • Berra23 augusti, 2013 kl. 07:46
    • Svara

    Du kommer att nå ditt mål det är jag övertygad om. Tränade tidigare löpning och styrketräning men blev sjuk i januari 2012. Kunde inte träna på ett halvår. Fick sedan en depression (blev arbetslös) som gick över i januari och då började jag gå på gymmet. Slarvade dock med kosten. Nu i sommar så vägde jag 15 kilo för mycket enligt mig själv. Nu har jag fått bort fyra kilo så man är på god väg. 101,2 visade vågen igår. Delmål ett är under 100. Ska ber till 89-92 där ikring. Med fem gymbesök i veckan och bra kosthållning så ska detta funka.
    Heja Hanna du kommer att fixa detta.

  1. Åh vad spännande att följa! Du börjar med exakt typ samma siffror som jag började med när jag började med Philip… Kör hårt och kicka ass på Delta! Jag hejar på dig!

    • Tove23 augusti, 2013 kl. 09:59
    • Svara

    Fan vad modigt att ställa upp med mått och bild. Kör stenhårt!!

    • S23 augusti, 2013 kl. 17:35
    • Svara

    Du kommer nå ditt mål, det vet jag!
    Du är grym!
    Nu kommer jag och tar dig och biter dig …… Pumpan, pumpan falleralleraa!

    • Anette A29 augusti, 2013 kl. 10:22
    • Svara

    Det här blir jättekul att följa!
    Fick mina värden mätta här om dagen och vi är ganska lika. Ska göra styrketesterna som står i inlägget också.
    Ni får bli mina peppande förebilder, håller precis på att starta igång mig – upp med muskelprocenten och ner med fettprocenten :) Lycka till och kör hårt!

  1. […] Här hittar ni hennes mått, vikt och styrketester från första tillfället: http://ptphilip.se/2013/08/folj-min-klient-hannas-viktresa/ […]

  2. […] Här hittar ni hennes mått, vikt och styrketester från första tillfället: http://ptphilip.se/2013/08/folj-min-klient-hannas-viktresa/ […]

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.