True story…

936496_182965308543900_1915772995_n

2 kommentarer

    • Souzie13 augusti, 2013 kl. 15:35
    • Svara

    Läsarfråga!!

    Jag och min sambo har börjat prata om att skaffa barn. Att träna och komma i form efter en förlossning är en sak, men jag gissar att man är bättre rustad för både graviditet och förlossning, samt att det är lättare att komma tillbaka efter, om man är i bra form innan. Har du kanske lite tips på träning/övningar/ något särskilt man ska tänka på för att komma i bra graviditetsform?

    I dagsläget tränar jag inte överdrivet mycket, i sommar har det blivit ganska dåligt. Men när jag väl är i gång kör jag lite PW samt kanske styrketräning ca två gånger i veckan.

    Tack på förhand!

    • Erica13 augusti, 2013 kl. 17:59
    • Svara

    Hej!
    Jag har en fråga om kaloriintag ; jag omsätter (enligt ett antal tanitavägningar) strax över 1300kalorier per dag(kvinna 26år, 170cm lång 64kg). Nu tränar jag rätt hård styrka fem dagar i veckan för att dels bygga lite men även öka förbränningen. Jag gör av med mellan 500-800kcal under träningen. Jag går även ca en timme om dagen. Vad bör jag ligga på i inatg för att få ekvationen att gå ihop? Om jag vill minska i fettprocent men samtidig öka muskelmassa? Jag misstänker nämligen att jag ligger på för lågt intag.

    //Erica

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.