Hanna berättar om sina första veckor med mig som PT

Hej allesammans!

Jag heter Hanna, och kanske inte är ett så känt ansikte eller namn för alla, men några kanske vet vem jag är. Jag tränar med Philip, och är ett av hans små projekt kanske man kan kalla det. Vid ett par tillfällen har han bloggat om mina resultat.
Jag fick förfrågan om att skriva en truddilutt här, om mitt ”nya liv”. Jag har tränat med Philip nu i sju veckor… och OJ vilka resultat jag fått som jag verkligen inte trodde jag skulle få överhuvudtaget. Om man kollar på före och efter bilder (som jag tar typ varje dag) så är det en sjuk skillnad. Vilket jag faktiskt tycker är konstigt då jag äter i princip det jag tycker är gott och ja okej… Jag tränar ca 5-6 dagar i veckan med mina egna pass inräknat. Men vet ni vad? Det är faktiskt skönt nu, nu senaste veckan har de total vänt och jag bara älskar att svettas, ta tyngre än vad jag egentligen klarar av och pressa mig själv tills jag vill gråta. Men det var verkligen från en dag till en annan jag fick den inställningen.
1374800_10202325348794669_1464919966_n
I början ville jag egentligen bara gå hem och gråta efter varje träningspass jag hade gjort, jag kände mig så värdelös, trött och allmänt deprimerad. Just för att jag hade en så dålig självkänsla, jag trodde inte på mig själv, jag gick till gymmet och gjorde absolut inte mitt bästa utan gick mest dit för att jag kände mig tvingad. Jag har väldigt länge nu velat ta tag i mitt liv, och göra något åt min kropp som jag alldeles för länge mått väldigt dåligt över… Som också har lett till att jag tröst ätit, blivit större, mått sämre… Och inte gjort något åt det.
Nu i efterhand kollar man ju tillbaka och tänker ”Hur skjutton hammar kunde jag ligga i soffan en hel dag när jag var ledig?” Jag menar på fullaste allvar att jag låg i soffan/sängen de dagar jag var ledig, delvis för att jag inte ville visa mig själv, men också för att jag inte hade energi till något annat och bara gick och tittade i kylen och skafferiet i hopp om att något skulle trollats dit. Oftast hade det ju gjort det, hittade en och annan kaka som man snabbt kunde glupska i sig. Tragiskt om ja tittar tillbaka på mig själv nu. Även om det inte gått så lång tid, och jag inte nått mitt mål så har mitt psyke ändrats så otroligt mycket. Hela mitt tank sett kring träning, att gå upp tidigt på morgonen för att träna, eller att stå och göra nyttiga matlådor. Det är inte en plåga längre, som det var i början.
Jag måste nog erkänna här att jag faktiskt HAR fuskat, jag HAR druckit alkohol, jag HAR ätit choklad när jag varit riktigt sugen! Jag har ätit det jag vill äta, egentligen. Men jag har legat i med träningen också, vilket är viktigt. Jag har aldrig trott på någon hård diet, jag klarar inte av sådant (tro mig, jag har prövat alla, då menar jag ALLA dieter) Och det var ju med bara turen Philip faktiskt la upp ett kostprogram som jag först chockades över så att han faktiskt fick förklara sig! Jag hade förväntat mig att jag skulle äta gröna små blad två gånger om dagen, och sen kaaaaaaanske jag skulle få äta en liten köttbulle då och då. Men kan ju tala om att det var ett helt annat upplägg!
1394040_10202325348354658_964126673_n
Nu har jag pratat på för mycket, men jag vill avsluta med att ALLA klarar det. Det handlar om vilja, och den finns i varje enskild individ. Jag hade ingen alls i början. Jag vet att många av er sitter där hemma och läser Philips fantastiska träningsblogg och inte känner att ni kan titta på er själva och tycka om det ni ser, så läser ni mitt inlägg och tror att det kanske fungerade för mig, men ni har testat förut och ni klarade det inte då så varför skulle ni göra det nu? Tro mig jag har varit där, jag hade ”prövat allt” men lita på mig när jag säger att det GÅR.
För mig tog det alltså flera år innan jag valde att ta tag i mig själv, jag satt där hemma och kollade in Philips och andras träningsbloggar då och då för att kanske finna någon motivation när man tittade på dom fantastiskt snygga vältränade personerna som finns! Och nu sitter jag här och får spring i hela benen om ja inte tränar på en/två dagar. Man behöver inte välja bort allting som får en att leva. Jag har inte valt bort någonting egentligen, njuta av en fet blodig biff med potatisgratäng med syster och ett glas vin till det. Jag har haft dom stunderna och jag lovar er att dom stunderna är såååå mycket godare nu när man får vänta lite på dem!
Här är resultaten efter de fem första veckorna:

Det har nu snart gått fem veckor och det är dags att berätta hur det går för min klient Hanna. Här är dagens siffror:

Axlar: 108 cm -> 106,5 -> 101,5
Rygg: 95 cm -> 95 -> 89,5
Bröst: 105 cm -> 99 -> 97
Midja: 97 cm -> 91,5 -> 88,5
Buk: 105,5 cm -> 101,5 -> 94,5
Rumpa: 110 cm -> 107,5 -> 100,5
Lår: 65,5 cm -> 63 -> 59
Vader: 43,5 cm -> 43 -> 40
Överarm: 29 cm -> 28,5 -> 27,5
Biceps: 31,5 cm -> 31,5 -> 31

Ni hittar mätguiden här.

Totalt: -73 cm

Lycka till!
Hanna

3 kommentarer

    • Sofia11 oktober, 2013 kl. 15:50
    • Svara

    Grymt duktig Hanna är. Fortsätt att kämpa.

  1. Bra och peppande inlägg!!!

    • Sandra Broström12 oktober, 2013 kl. 16:46
    • Svara

    Jäkla va duktiga du är!! Massa lycka till i fortsättningen!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.