Deffa upp mig i vikt, det var något nytt.

05d285dc845211e38373122f039eb54c_8

Vad ska man säga, jag deffar upp mig i vikt. Från 98,6 förra veckan väger jag nu 102 kilo igen. Trots viktuppgången har jag lägre fettprocent. Med andra ord har jag lagt på mig en hel del vätska. Jag klagar då inte eftersom jag fått riktigt bra tryck i musklerna. Jag kände att jag var lite trött i musklerna när jag körde dagens pass. Trots att jag fyller på med snabba kolhydrater direkt efter varje pass finns det en gräns hur mycket man kan köra innan man behöver vila. Jag har tagit två vilodagar under årets 23 första dagar men även kört två dubbelpass så jag är uppe i 23 pass i år.

Idag blev det två pass. Det första ett benpass, det första på två veckor då jag haft en jobbig inflammation i ena vaden och det andra passet blev ett bicepspass med en klient. Före det första drack jag en PWO utan koffein (för att inte få i mig allt för mycket per dag) och efteråt drack jag en proteindrink och åt en halv påse bilar. Före det andra passet drack jag dagens andra Bod-e burn och efteråt åt jag pannkakor som Hannah lagat när jag kom hem. Jajemensan, det blev en ätarmåltid. Jag har inga ätardagar under den här deffen utan unnar mig någon enstaka måltid då och då när Hannah vill äta annat än ris och kyckling. Det var för övrigt den första maten jag stoppade i mig idag om man bortser från alla proteindrinkar och Bod-e burn.

2 kommentarer

    • En förvirrad tjej24 januari, 2014 kl. 08:16
    • Svara

    Hej Philip, din blogg är grym!

    Jag vill tappa i fett% och kör både styrke- och kontionsträning. Jag har hört att man ska dricka bcaa (aminosyror) under passet för att inte bryta ner musklerna men måste man då dricka en proteinshake efter passet också? Bcaa innehåller ju protein?
    Jag är en student och kan därför inte köra på både och så vilket tycker du jag ska satsa på?

    Om man tar aminosyror under passet och inte dricker en proteinshake efter och äter en proteinrik måltid 1 timme efter, bryter man ner musklerna då? Man ska ju helst få i sig något direkt efter ett pass.

    • Emma25 januari, 2014 kl. 16:30
    • Svara

    När man pratar om att man har en massa vätska i kroppen, hur får man det? Vad menas me de? Och hur gör man för att bli av med det?:)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.