Laddar sidan...
  • Okategoriserade

    Tisdagspasset

    11205929_1402463486744172_2132233985_n

    Jag hade en timme på mig att äta, dricka pwo och träna så det blev 130 g ris + 150 g köttfärs (5%) tillsammans med Delta Nutrition PWO och sedan låta maten smälta några minuter för att sedan köra 35 min lår och axelpass. Bra pump idag och jag älskar att fettprocenten börjar bli riktigt låg nu jämfört med förut. Jag ska inte ropa hej ännu eftersom det sista fettet är mer än vad man tror. Man tänker att man har ett två kilon kvar så är det egentligen sex kilo. Men det är bara att köra på som jag gör så blir det bra till slut :)

  • Liknande inlägg

    5 Comments

  • Reply Bullshit 6 maj, 2015 at 13:49

    Hej Philip!

    Vad tycker du om Måns Zelmerlöws superkropp?

    • Reply Philip 6 maj, 2015 at 23:29

      Aldrig sett den så kan inte svara på det :)

  • Reply Emma 6 maj, 2015 at 14:45

    Hej! Hur mkt vätska ska man få i sig på ett dygn? Hur mkt vätska/dygn får du i dig sammanlagt ungefär inkl tillskott, vatten, proteindrinkar mm?

    • Reply Bullshit 6 maj, 2015 at 20:02

      Vatten, ljus och näring är byggstenarna i allt liv!

      ​Friskt och rent vatten är bra för din kropp och din hälsa. Att dricka vatten eller få i sig vätska på annat sätt är livsviktigt. Vi kan klara oss utan mat i flera dagar, utan vätska klarar vi oss bara några dygn innan komplikationer uppstår.

      ​En vuxen människa består till ca 65% av vatten, för nyfödda barn är siffran 75%.

      ​En vuxen konsumerar upp mot 3 liter vätska per dag. Varierar efter vikt, hur varmt det är, hur mycket man svettas m.m. Av dess 3 liter får vi oss ca hälften från kosten. Ca 1.5 liter (6 – 8 glas) måste vi därför dricka varje dag. Den fasta födan ger ca 0,5–1 liter, därtill bildas ca 2,5–4 dl vatten vid förbränningen av protein, fett och kolhydrater från kosten.

      ​30 ml/kg kroppsvikt är en bra riktlinje för ditt vätskebehov per dag. Vatten innehåller inga kalorier i sig men ger näring och räknas därför som ett näringsämne.

      ​Drick minst 1.5 liter vätska per dag!

      ​En hel del studier har visat att vatten är en ypperlig källa för att uppnå en allmän god hälsa. Vatten renar kroppen och behövs för att optimera näringstillförseln samt att hålla alla organ mm. vid full hälsa. Det finns vissa som menar att det faktum att vi intar för lite vätska varje dag gör så att kroppen successivt fungerar på en konstant uttorkad nivå vilket kan vara grunden till många sjukdomar. Genom att bara dricka betydligt mer vatten än vad vi gör överlag varje dag kan vi behålla en bättre allmänhälsa samt även slippa belasta kroppen med en massa toxiner av olika slag.

      ​Vill du få en uppfattning om ditt behov av vätska kan du räkna ut ditt dagliga behov här på extern sida: Vattentornets vattekalkylator.

      ​Att tänka på

      0 kcal/gram ger vatten i energi. Försök att starta varje morgon med att dricka 0.5 – 1 liter vatten, detta förbättrar reningen av kroppen samt säkerställer vattenbalansen i kroppen. På vintern eller om man känner att att allt för kallt vatten kyler kroppen drick ljummet uppkokat vatten istället (alternativt något nyttigt té). Drick kontinuerligt vatten under hela dan.

      ​Drick mer vid fysiskt ansträngande aktiviteter samt när det är varmt, om man har ett rörligt arbete eller idrottar mycket. Om man är i en uttorkande miljö lika så, om du sitter länge framför dataskärmar eller dylikt …

      ​Tips!

      Vid löpning längre sträckor än 5 km kan det även vara bra att ha med sig vätska och inta ca 1 dl var 15:de minut. Låt din törst styra vätskeintaget.


      Fettförbrännare:

      Vatten innehåller i sig inga kalorier, det är till och med så att om du intar 1 liter kallt vatten (10 gradigt) förbränner kroppen ca 30 kcal för att värma upp vattnet till kroppstemperatur!

    • Reply Philip 6 maj, 2015 at 23:30

      Jag försöker dricka minst tre liter vatten per dag. Då räknar jag inte proteindrinkar, pwo, Bod-e burn och liknande.

    Leave a Reply